Serbest Çevirmen Kontrol Listesi

__Sunduğum hizmetlerle ilgili bir pazarlama planım var.
__Emeğim karşılığında elde ettiğim gelirden memnunum.
__İşlerim genellikle eski müşterilerimden geliyor.
__Üç veya daha fazla düzenli müşterim var.
__Fiyat listemi telefonun/bilgisayarın yanında bulunduruyorum.
__Elimin altında gönderilmeye hazır güncel bir özgeçmişim var.
__Genellikle elimde istediğim kadar iş olur.
__Müşterilerimden çevirilerimle ilgili görüşlerini istiyorum.
__Çevirilerimin editör kontrolünden geçmiş hallerini görmek istiyorum.
__Gelirlerimi sürekli olarak takip ediyorum.
__Çevirilerimi göndermeden önce yazdırıp son kontrolünü yapıyorum.
__LinkedIn ya da benzer bir web sitesinde profilim var.
__CTA, ATA, Proz vb. sitelerdeki profilimi düzenli olarak güncelliyorum.
__CTA forumları, ATA forumları, ProZ forumları vb. online tartışma.
gruplarına katılıyorum.
__ATA Chronicle, Multilingual veya sektörel dergiler gibi ticari
yayınlarda yazılar yazıyorum.
__Bir web sitem ve/veya blogum var.
__Meslektaşlarıma ve çeviri bürolarına sormak suretiyle çeviri
fiyatlarıyla ilgili objektif verilere sahip oluyorum.
__Farklı çeviri işleri için saatlik ücretimi hesaplıyorum.
__Bölgesel, ulusal ve/veya uluslararası haberleri okuyorum.
__Uzmanlık alanlarımla ilgili sektörlerde çevremi genişletiyorum.
ve/veya hizmetlerimi pazarlıyorum.
__Hedef dildeki yazım becerilerimi aktif biçimde iyileştirmeye çalışıyorum.
__Uzmanlık alanlarımdaki terminoloji bilgimi aktif biçimde
iyileştirmeye çalışıyorum.
__Kamu yararına çeviriler yapıyorum.
__Çeviri dışında, editörlek, redaktörlük, sözlü çeviri, dublaj,
transkripsiyon, özel ders, içerik yazarlığı vb. ilave hizmetler sunuyorum.
__Mümkün olan hallerde, kendi adımın yaptığım çevirilerin üzerinde
bulunmasını istiyorum.
__Bir projeyi çeviremeyecek kadar yoğun olduğumda, müşteriye başka bir
tercüman arkadaşımı tavsiye ediyorum.
__Kredi kartı, havale, çek vb. çeşitli ödeme yöntemlerini kabul ediyorum
__Çok fazla işim olduğunda bile pazarlama çalışmalarına devam ediyorum.
__Bir süredir görüşmediğim müşterilerimle irtibatı koparmıyorum.
__Müşterilerime ve meslektaşlarıma teşekkür belgeleri (kartpostal,
hediye vb.) gönderiyorum.
__Müşterilerimde web siteme, broşürüme vb. koymak üzere tavsiye mektupları
istiyorum.

Kaynak:
http://thoughtsontranslation.com/2010/02/22/a-freelance-best-practices-checklist/