07 Mart 2007 - MESLEKTE EN İYİ OLMAK İÇİN















MESLEKTE EN İYİ OLMAK İÇİN

Uzmanlaşın...

  • Pazarı iyi olan ve kişisel olarak ilgilendiğiniz – sevdiğiniz bir konuda daha başarılı olursunuz - bir ya da daha fazla alanda uzmanlaşın.
  • Rekabet çok ve işe girişmek zordur, bu yüzden sakın yılmayın!
  • Unutmayın, en üst seviye verimlilik ve hızda çalışabilmeniz en az 2 yılınızı alacaktır.

Becerilerinizi Geliştirin…

  • Kursa gidin, yeni terminolojiler öğrenin, yeni insanlarla tanışın, alanınızdaki en yeni akımları takip edin.
  • Sertifika alın – bu, müşterileriniz için, işinizde uzman olduğunuza dair bir güvence olacaktır.
  • Mesleki örgütlere katılın ve seçtiğiniz dalla ilgili daha fazla şey öğrenin
  • Mümkünse yurtdışı seyahatler yapın.
  • Bildiğiniz tüm dillerde okuyun, okuyun, okuyun!!!
  • Uzmanlık alanınızla ilgili dergilere abone olun.
  • Alanınızla ilgili en son endüstri jargonuna, argosuna, yeni kelimelere ve yeni teknolojilere ayak uydurun.
  • Yazılım ve donanımınızı geliştirin, yeni programları öğrenin.
  • En yeni sözlüklerden edinin
  • Hızlı çalışmayı öğrenin - hızlı ve iyi çalışabilirseniz daha iyi bir gelir edinirsiniz.
  • Alanınızla ilgili seminerlere katılın, yeni müşteriler bulun ve onlarla irtibata geçin.

Kendinizi Pazarlayın…

  • Kartvizit bastırın. Kartınız için size özel ve göz alıcı bir tasarım oluşturun.
  • İyi bir öz geçmiş hazırlayın.
  • Alanınızla ilgili şirketlerle iletişime geçin.
  • Network, network, network!
  • Yılbaşlarında müşterilerinize tebrik kartları yollayın.
  • Tanıdıklarınızdan sizden söz etmelerini isteyin.
  • Size geri dönmesi umuduyla, diğer mütercim tercümanlara yardım edin.
  • Deneyimli tercümanlarla anlaşma imzalayın – onların müşterilerini çalmayın!
  • Çeviri yapmadığınız her an reklam ve piyasa yapmayı düşünün.
  • Müşterilerinize sık aralıklarla hizmet hatırlatmaları yollayın.
  • Sarı sayfalarda ve şehir rehberlerinde ilanlar yayınlatın.
  • Ne yapıp ne yapamayacağınız konusunda dürüst olun!
  • Fiyat çizelgelerinizi ve tarifenizi hazırlayın. Farklı müşteriler için farklı fiyat tarifeleri geçerlidir.
  • Hizmetinizi belli bir coğrafi bölgeyle kısıtlamayın. İnternette sınır yoktur!
  • Müşterilerinizin zaman dilimlerinde müsait olun.
  • Her zaman yapabildiğinizin en iyisini yapın – tekrar iş alabilmenin yolu budur.
  • Becerilerinizi sürekli geliştirin.
  • Bölgesel ticaret gazetelerini okuyun ve alanınızdaki değişimlere ayak uydurun.
  • Bölgenizde tanınmak için gönüllü işler yapın.
  • Adres, telefon numarası ya da e-mail adresi değişiklerinizi olabildiğince duyurun.
  • Değişik işlerdeki verimlilik seviyenizi bilin.
  • Verilen zaman aralığında işi yapıp yapamayacağınızı bilin.
  • Yaptığınız iş için ne kadar araştırma yapmanız gerektiğini belirleyin.
  • Müşterilerinizi yaptığınız iş ve gerektirdikleri konusunda bilgilendirin.
  • Müşterinizin gerçekten neye ihtiyacı olduğunu bulmak içi zaman ayırın ve hizmetinizi bu ihtiyaçlara göre ayarlayın.
Çeviren: Merve Ilgın Kaynak: http://www.atanet.org