Uzmanlaşın...
- Pazarı iyi olan ve kişisel olarak ilgilendiğiniz – sevdiğiniz bir konuda daha başarılı olursunuz - bir ya da daha fazla alanda uzmanlaşın.
- Rekabet çok ve işe girişmek zordur, bu yüzden sakın yılmayın!
- Unutmayın, en üst seviye verimlilik ve hızda çalışabilmeniz en az 2 yılınızı alacaktır.
Becerilerinizi Geliştirin…
- Kursa gidin, yeni terminolojiler öğrenin, yeni insanlarla tanışın, alanınızdaki en yeni akımları takip edin.
- Sertifika alın – bu, müşterileriniz için, işinizde uzman olduğunuza dair bir güvence olacaktır.
- Mesleki örgütlere katılın ve seçtiğiniz dalla ilgili daha fazla şey öğrenin
- Mümkünse yurtdışı seyahatler yapın.
- Bildiğiniz tüm dillerde okuyun, okuyun, okuyun!!!
- Uzmanlık alanınızla ilgili dergilere abone olun.
- Alanınızla ilgili en son endüstri jargonuna, argosuna, yeni kelimelere ve yeni teknolojilere ayak uydurun.
- Yazılım ve donanımınızı geliştirin, yeni programları öğrenin.
- En yeni sözlüklerden edinin
- Hızlı çalışmayı öğrenin - hızlı ve iyi çalışabilirseniz daha iyi bir gelir edinirsiniz.
- Alanınızla ilgili seminerlere katılın, yeni müşteriler bulun ve onlarla irtibata geçin.
Kendinizi Pazarlayın…
- Kartvizit bastırın. Kartınız için size özel ve göz alıcı bir tasarım oluşturun.
- İyi bir öz geçmiş hazırlayın.
- Alanınızla ilgili şirketlerle iletişime geçin.
- Network, network, network!
- Yılbaşlarında müşterilerinize tebrik kartları yollayın.
- Tanıdıklarınızdan sizden söz etmelerini isteyin.
- Size geri dönmesi umuduyla, diğer mütercim tercümanlara yardım edin.
- Deneyimli tercümanlarla anlaşma imzalayın – onların müşterilerini çalmayın!
- Çeviri yapmadığınız her an reklam ve piyasa yapmayı düşünün.
- Müşterilerinize sık aralıklarla hizmet hatırlatmaları yollayın.
- Sarı sayfalarda ve şehir rehberlerinde ilanlar yayınlatın.
- Ne yapıp ne yapamayacağınız konusunda dürüst olun!
- Fiyat çizelgelerinizi ve tarifenizi hazırlayın. Farklı müşteriler için farklı fiyat tarifeleri geçerlidir.
- Hizmetinizi belli bir coğrafi bölgeyle kısıtlamayın. İnternette sınır yoktur!
- Müşterilerinizin zaman dilimlerinde müsait olun.
- Her zaman yapabildiğinizin en iyisini yapın – tekrar iş alabilmenin yolu budur.
- Becerilerinizi sürekli geliştirin.
- Bölgesel ticaret gazetelerini okuyun ve alanınızdaki değişimlere ayak uydurun.
- Bölgenizde tanınmak için gönüllü işler yapın.
- Adres, telefon numarası ya da e-mail adresi değişiklerinizi olabildiğince duyurun.
- Değişik işlerdeki verimlilik seviyenizi bilin.
- Verilen zaman aralığında işi yapıp yapamayacağınızı bilin.
- Yaptığınız iş için ne kadar araştırma yapmanız gerektiğini belirleyin.
- Müşterilerinizi yaptığınız iş ve gerektirdikleri konusunda bilgilendirin.
- Müşterinizin gerçekten neye ihtiyacı olduğunu bulmak içi zaman ayırın ve hizmetinizi bu ihtiyaçlara göre ayarlayın.
Çeviren: Merve Ilgın Kaynak: http://www.atanet.org