08 Mart 2007 - Proz.Com Zirveye Oynuyor

PROZ.COM ZİRVEYE OYNUYOR

Dün Proz.com'dan Henry, Proz’un üyelerine daha fazla iş imkanı sağlamak amacıyla pazarlama çabalarını arttıracağını açıkladı. Beni en çok şaşırtan daha önceden Trados’ta pazarlama bölümünde çalışan bir elemanı işe almalarıydı.

Sanırım birçok kişi Trados’un zirve için çok zorlanmadığını bilir. Çünkü Trados çok inanılmaz bir araç ve diğerlerinin tersine müşteri isteklerini ön planda tuttukları için piyasada alışılagelmişin çok dışında. Trados’un şimdiki durumunda olması büyük ölçüde rakiplerinde bulunmayan pazarlama çabalarından kaynaklanıyor.

Sonuç olarak kendi kendime Henry’nin bu adımla neyi amaçladığını soruyorum.

Gelişmelerin aleyhine kesinlikle bir şey söylenemez ve kimse Proz’un hizmetlerini genişletme çabalarını kötü bir fikir olarak yorumlayamaz. Fakat yine de Trados’tan pazarlama elemanı işe almanın mantıklı bir hareket olmadığını düşünüyorum.

Beni endişelendiren bir başka olay da Proz’daki bir başka gelişme yani YÇG özelliğini hedef alan olumsuz tartışmalar (Yeniden Çalışmaya Gönüllülük özelliği müşteriler tarafından belli bir çevirmenle yeniden çalışma isteğini arttırmak olarak niteleniyor.) ve birçok tartışması engellenmiş Proz.com üyeleri ve sorular cevapsız kaldı. Öyle görünüyor ki destek biletleri uygun bir tavırla incelenmiyor ve çoğu insan 2 ya da daha fazla süre boyunca destek araştırmalarına karşılık alamadığından şikayet ediyor. Acaba Proz hala Trados’un izinden mi gidiyor? KAYNAK: http://www.medical-translator.de/blog/archives Çeviri:Merve Öztürk